مهدی یزدی پور

وکیل پایه یک دادگستری

خبرگزاری میزان: مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضاییه از تشکیل بانک ژنتیک در 5 استان کشور با هدف کاهش گمنامی مجرمان در سال جاری خبر داد.

«علیرضا ساوری» در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی میزان با اعلام این خبر اظهار کرد: قانون برنامه پنجم توسعه تکلیفی به عهده قوه قضاییه نهاده که بر اساس آن پزشکی قانونی موظف است با همکاری دادستانی و ناجا و با هدف کاهش مجرمان گمنام نسبت به ایجاد بانک ژنتیک افراد اقدام کند.

وی افزود: از سال گذشته در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اقداماتی را برای اجرایی کردن این بند از قانون برنامه پنجم توسعه، آغاز و در این زمینه با پزشکی قانونی وارد مذاکره شده‌ایم.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضاییه ادامه داد: تمرکز ما در سال جدید ایجاد این بانک ژنتیک در مرحله اول در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان بوده و اولویت با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌داران است و در مرحله بعد نیز 5 استان دیگر فعال می‌شوند. 

ساوری خاطرنشان کرد: با راه اندازی این بانک اطلاعاتی افراد و مجرمان در گمنامی نخواهند بود؛ چراکه اطلاعات ژنتیکشان مثلDNA آن‌ها وجود دارد و امکان دستگیری مجرمان و عوامل دخیل در وقایع و جرایم با این روش افزایش پیدا می‌کند.

نظرات  (۱)

به نظر من بسیار کارآمده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی